Ambient Media kan være én af vejene til at nå den eftertragtede opmærksomhed fra de travle forbrugere.
At man så oveni har muligheden for at målrette sine kampagner helt ned på lokalt niveau kan være en stor
styrke, især hvis man kan gøre det på en anderledes måde. Reklamen opnår derved en ekstra høj opmærksomhedsværdi,
og man når derigennem sit mål for kampagnen. Nedenstående annoncører har blandt
andet benyttet sig af Scooter Billboard.
CASE – Danske spil
Hvad synes du om reklamen for Lotto?
I den travle juletid kunne forbrugerne møde seks julemænd på scootere, der kørte rundt i det københavnske bybillede. Julemændene vinkede til de begejstrede børn og var glade og positive overfor de julehandlende, der fyldte gaderne. Budskabet var, at man kunne vinde 16 mio. i Lotto. Scooterne vækker positiv reklameopfattelse, og budskabet huskes. I forbindelse med kampagnen for Lotto gennemførtes stop-interview centrale steder i København for at afdække forbrugernes oplevelse af den nye reklameform.
Udhjulpet erindring af Scooter Billboard
Resultaterne var meget positive og den uhjulpne erindring af både mediet, annoncøren og budskabet var særdeles højt. 47,9% af de adspurgte har uhjulpet bemærket Scooter Billboard. De adspurgte syntes overvejende godt om reklamen for Lotto. 75,5% svarede “godt” eller “meget godt” på spørgmålet, “hvad syntes du om reklamen for Lotto?”.
Scooter Billboard vurderes at have overvejende positiv indvirkning på både reklame og forbrugere.
41% af de adspurgte mente, at Scooter Billboard var morsomt/sjovt, mens kun 1,1% mente, at det var kedeligt. Undersøgelsens samlede resultater kan fås eller
præsenteres ved henvendelse til Scooter Media.
Hvad synes du om Scooter Billboard?
”I julen 2007 havde vi en meget omfattende kampagne på Lotto. Lotto
blev eksponeret i høj grad på radio, TV og i øvrige medier.
Vi ville gerne tilføre kampagnen lidt ekstra opmærksomhed og søgte
efter forholdsvis nye medier. Vi synes scooterne gav supergod opmærksomhed
på en sjov og meget sympatisk måde.
Det gav kampagnen ekstra opmærksomhed på selve puljestørrelsen,
men tilførte også Lotto ekstra image værdi. Personalet på scooterne
var klædt ud i julemandskostume, hvilket hang rigtig godt sammen
med selve julekampagnen og den kreative eksekvering. Desuden synes
jeg, det var en yderst vigtig brik i det positive udtryk kampagnen fik, at
julemændene på scooterne var så glade og positive, man blev i godt
humør af at møde dem på gaden, hvor de smilede og vinkede til alle
på deres vej. Derudover virkede det godt, at de kørte fl ere rundt sammen.
Vi har efterfølgende fået meget positiv respons, og har desuden været på
forsiden af Markedsføring og i Jyllandsposten.”
Louise Bykær Nielsen, Marketingansvarlig, Danske Spil
Kilde: Viinblad & Partners
Recent Comments